Viihdyttää kansainvälistä asiakasta

Kun Internetistä tuli valtavirtaa, sähköisen kaupankäynnin maailma räjähti. Tämän uuden tekniikan ansiosta yritysten omistajat ja kauppiaat ympäri maailmaa voivat muodostaa yhteyden ja kommunikoida liiketoiminnan vuoksi. Tietysti tähän yhteyteen tuli kulttuurien yhteentörmäys, joka johti siihen, että monet liiketoimintasopimukset menivät hapuiksi puhtaasti pienen väärinkäsityksen vuoksi.

Tästä syystä on tärkeää olla hillittyä, kun viihdyttää kansainvälisiä asiakkaita, ja ottaa huomioon heidän kulttuurinsa ja kiinnostuksensa. Alla on muutamia vinkkejä, jotka voivat auttaa.

1. Tapaa asiakkaasi lentokentällä. Jotkut yrityskulttuurit pitävät sitä loukkaavana, jos lähetät auton tuomaan asiakkaasi luoksesi. Korkean profiilin asiakkaille kannattaa varata aikaa ja kerätä ne lentokentältä yhdessä auton kanssa.

2. Ruokarajoitukset ovat usein ensimmäinen ongelma, ja monet vierailevat vieraat jättävät ruuan, jota he eivät voi syödä. Harkitse kaikkia uskonnollisia ruokailurajoituksia, joita vieraasi saattaa noudattaa. Jos epäilet, kasvisruokailu on yleensä turvallinen blackball.

3. Pidä ruoka mahdollisimman paikallisena. Ruokarajoitusten rajoissa yritä näyttää vieraallesi todellista paikallista ruokaa. Tämä ei tarkoita ravintolaa kaupungin upeimmassa osassa, vaan ravintolaa, jossa on ruokalaji, joka yhdistää kaupunkisi.

4. Hemmottele heitä päivitettyyn elämäntapaan. Kun etsit tekemistä, harkitse asiakkaan nykyistä elämäntapaa ja nosta se ylös. Sviitti luksushotellissa tai yö kasinolla ovat molemmat loistavia tapoja tehdä vaikutusta asiakkaisiin antamalla heille lyhyt maku ainutlaatuisemmasta elämäntavasta.

5. Compete asiakkaasi henkilökohtaiselle kiertueelle. Kaikki kansainväliset vierailijat rakastavat nähdä nähtävyyksiä, mutta useimmat heistä ovat usein vain turistibusseilla asiakkaidensa toimesta. Ota sen sijaan päivä ja kävele asiakkaidesi ympäri kaupunkia tai maamerkkejä ja nähtävyyksiä. Tämä on loistava tapa yhdistää ja lisätä samankaltaisuuttasi.

Jos kansainvälisiä vieraita viihdytettäessä on otettava huomioon yksi sääntö, se on pidättyvyys. Jos olet epävarma ruuan tai aktiviteetin suhteen, etsi turvallisempi vaihtoehto. Tämän lisäksi ota nämä vinkit mieleen ja muista, että vaikka he ovat täällä liiketoimintaa varten, myös asiakkaasi ovat todellisia ihmisiä.

Comments are closed.